دسته‌بندی نشده

۲۲ هزار قلم تجهیزات در سامانه بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ثبت شد

به گزارش روز دوشنبه از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «حسن یونسیان» در جلسه ویدیوکنفرانسی با حضور شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد اظهار داشت: اطلاعات کنونی سامانه مذکور به صورت خام است و در مراحل بعدی، با ایجاد هماهنگی بیشتر بین شرکت‌ها و سازندگان برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات، سامانه کاراتر خواهد شد.

وی بیان‌داشت: سایت بومی‌سازی با تشکیل کمیته تخصصی پویاتر می‌شود و اطلاعات در اختیار همه قرار می‌گیرد.

یونسیان ادامه‌داد: پس از تکمیل نهایی آن، شرکت‌های زنجیره فولاد با اطمینان کامل می‌توانند نسبت به ثبت‌سفارش قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود از این سامانه اقدام کنند.

ثبت سفارش‌ها براساس محصول بومی‌سازی شده

وی با بیان اینکه در ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدگاه مثبتی نسبت به بخش فولاد وجود دارد، گفت: سیاست وزارت صنعت به نحوی است که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و عادی شدن واردات، برای حمایت از محصول داخلی، اولویت بر تامین نیازها از داخل کشور است.

مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: تجهیزات و قطعات ثبت شده در سامانه بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد، تحت نظر کمیته تخصصی تاییدیه فنی می‌گیرند که گام جدیدی در این راستا است.

وی ادامه‌داد: تا پنج ماه آینده، باید اطلاعات سازندگان کامل، شفاف و دقیق باشد تا پس از تایید فنی، قطعات و تجهیزات به صورت نهایی در سامانه ثبت شوند.

به گفته یونسیان، این سامانه یک مبنای نهادینه شده برای ثبت سفارش ها خواهد بود و در صورت تغییر دولت ها نیز این روند تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی میز ساخت داخل فولاد و جشنواره بومی‌سازی در سال جاری، گفت: با توجه به انگیزه بالای شرکت‌ها، در تلاش هستیم خردادماه جشنواره بومی‌سازی و ایجاد میز ساخت داخل را با توجه به شرایط، به صورت مجازی یا حضوری برگزار کنیم تا تشویقی برای تامین‌کنندگان باشد و تلاش آنها دیده شود.

وی ادامه‌داد: در میز ساخت داخل، سه میز برای حوزه‌های مواد مصرفی، قطعات و تجهیزات و تحقیق، توسعه و فناوری ایجاد می‌شود.

سامانه بومی‌سازی فولادی، معیاری برای صنایع ایران

رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این جلسه با بیان اینکه روند تکمیل اطلاعات سامانه بومی سازی فولاد از پیشرفت مناسبی برخوردار است، گفت: مهم‌ترین هدف از ایجاد این سامانه، خودگردان شدن بومی سازی در زنجیره فولاد کشور است.

وی افزود: سامانه بومی سازی فولادی ایران در صورت موفقیت، معیاری برای صنعت ایران خواهد بود و با توجه به گستردگی و اهمیت آن بدون شک می‌تواند به عنوان یک ضرورت در صنایع دیگر نیز عملیاتی شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تحقق اهداف توسعه ساخت داخل در سراسر کشور خبر داد و گفت: پارسال ۳.۲ میلیارد دلار برای توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط استان‌ها هدف‌گذاری شده بود که با توجه به اقدام‌های انجام شده، این میزان به بیش از ۳.۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا